Školský psychológ
Pracuje na našej škole od augusta školského roku 2008/2009.
V čase MD zastupuje Mgr. Natália Bielčiková, od 1. 9. 2016
- rada vypočuje, pochopí, poradí
- ZŠ Komenského ul. – tel.č. 032 776 30 22,
- ZŠ Hurbanova ul. – tel.č. 032 38 11 521
Konzultačno – poradenská činnosť :
ZŠ Hurbanova
Mgr. Natália Bielčiková 8.00 - 16.00
- Párny týždeň: pondelok, streda, piatok
- Nepárny týždeň: utorok, štvrtok
Mgr. Michaela Uhrová 7.00 - 15.00
- Párny týždeň: utorok, štvrtok
- Nepárny týždeň: pondelok, streda, piatok
ZŠ Komenského
Mgr. Natália Bielčiková 8.00 - 16.00
- Párny týždeň: utorok, štvrtok
- Nepárny týždeň: pondelok, streda, piatok
Mgr. Michaela Uhrová 7.00 - 15.00
- Párny týždeň: pondelok, streda, piatok
- Nepárny týždeň: utorok, štvrtok
(pre rodičov - najlepšie po predchádzajúcom telefonickom dohovore a po vzájomnej dohode)
Činnosť školskej psychologičky
- Pracuje so žiakmi s problémami a poruchami v správaní a v spolupráci s triednymi učiteľmi sa podieľa na tvorbe a realizácii intervenčných programov na modifikáciu nežiaduceho správania (priamymi intervenciami alebo intervenciami sprostredkovanými učiteľmi a rodičmi), a o ich výsledkoch informuje pedagógov a rodičov žiakov.
- Zaoberá sa problémami preťaženosti, únavy, psychickej záťaže a stresu žiakov v školskom prostredí a spolupodieľa sa na vytváraní podmienok pre nestresovú prácu v škole a možností prekonávania preťaženosti a únavy žiakov napr. autogénnym tréningom.
- Skúma úroveň kognitívneho vývinu a kognitívnych procesov žiakov, diagnostikuje úroveň ich schopností týkajúcich sa myslenia a riešenia problémov a možné problémy a ťažkosti v učení.
- Spolupracuje pri integrácii žiakov so špeciálnymi výchovno . vzdelávacími potrebami.
- Spolupodieľa sa na príprave individuálnych programov výchovy a vzdelávania detí so špeciálnymi výchovno – vzdelávacími potrebami s ohľadom na rozvoj ich osobnosti.
- Pracuje s deťmi zo sociálne a kultúrne menej podnetného prostredia.
- Poznáva a diagnostikuje žiakov neprospievajúcich a žiakov učiacich sa pod svoje možnosti, navrhuje a v rámci svojej pôsobnosti sa zúčastňuje na realizácii priamych a nepriamych intervencií do výchovno – vzdelávacieho procesu a špeciálnych učebných a rozvíjajúcich programov pre nich.
0. ročník
Školská zrelosť
Pomoc rodičom pri pomočovaní dieťaťa